:.
1393/10/23 سه‌شنبه

 

امور فرهنگی-دانشجویی پیرو مذاکراتی که با سرکار خانم خسروی عضو شورای اسلامی شهر داشتند مقرر گردید تعدادی از دانشجویان که با یک بنر از طرف مرکز شناسایی شده بودند در نماز پرفیض جمعه شرکت نموده و حضور گسترده خود را اعلام نمایند. در این مراسم پر شکوه امام جمعه شهرستان دکتر جمالی زاده پیرامون حضور گسترده دانشجویان و جوانان ایراد سخن نمودند و حضور پر شور دانشجویان را در نماز جمعه خواستار شدند.


امور فرهنگی دانشجویی این مرکز به مناسبت روز پژوهش اقدام به برگزاری اولین جشنواره پژوهشی مقالات دانشجویی دانشگاه نمود و با نصب بنر و اطلاع از طریق سیستم دانشگاه از دانشجویان دعوت بعمل آمد که در این جشنواره شرکت نمایند. و تعدادی از دانشجویان مقالات خود را تحویل سرکار خانم جعفری عضو پژوهشی این مرکز داده تا مورد بررسی و داوری قرار گیرد.


 

    به گزارش امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز فارسان تعداد 15 نفر از دانشجویان کانون هلال احمر مرکزبه مناسبت بزرگداشت روز معلولین 12 آذر از مرکز مهرورزان فارسان بازدید به عمل آوردند که در این بازدید از معلولین جسمی حرکتی و همچنین معلولین ذهنی دلجویی گردید.تعدادی از این معلولین کم توان ذهنی کارهای هنری انجام داده بودند از قبیل(نقاشی- کیف دوزی-رنگ و روغن،گونی بافی،گلیم بافی و...) که در این خصوص نمایشگاه فعالیتهای معلولین بر پا گریده بود که دانشجویان از این نمایشگاه بازدید نمودند و سپس یکی از سرپرستهای این مرکز در خصوص نوع معلولیت آنها برای دانشجویان صحبت کردند.

   


       

تعداد 17 نفر از دانشجویان رشته علوم اجتماعی این مرکز به سرپرستی آقای بابایی از موزه تاریخی چالشتر بازدید نمودند و با معماری ساخت این موزه، شیوه زندگی و آداب و رسوم آن دوره آشنا شدند و با شرایط زمان حال مقایسه کردند.


 

 

 


                امور فرهنگی و داشجویی این مرکز تعداد 20 نفر از دانشجویان را جهت بازدید از موزه دفاع مقدس راهی شهرکرد نمودند که در طول مسیر با دانشجویان درخصوص فعالیت های امور فرهنگی-دانشجویی بحث و تبادل نظر شد. درب ورودی موزه با تصاویر زیبایی از شهدای هشت سال دفاع مقدس مزین شده بود و ماکت هایی از سنگر، میدان جنگ و مین در موزه وجود داشت که دانشجویان را تحت تاثیر قرار داد و یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داشت.


 

 

 


    به گزارش امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز فارسان تعداد 18 نفر از دانشجویان رشته علوم اجتماعی مرکز با همکاری انجمن علوم اجتماعی مرکز جهت درس جامعه شناسی روستایی ازروستای یاسه چاه سامان در تاریخ 10/9/93به سرپرستی آقای بابایی عضو علمی رشته علوم اجتماعی و مشاور کانونها و انجمنهای مرکز بازدید به عمل آوردند که در خلال این بازدید دانشجویان با ساخت بافت روستایی این روستای تاریخی آشنا شدند و جناب آقای بابایی نیز در این خصوص توضیحات کامل و جامعی را برای دانشجویان بیان نمودند که این روستا از چه تاریخی بنا شده است و دلیل اینکه کوچه های این روستا به صورت تونل ساخته شده اند چیست و همچنین نحوه زندگی این روستایان و آداب و رسومی که در این روستا وجود داشته و دارد. وهمچنین آداب و سنن قدیمی که هنوز در این روستا حکمفرما می باشد. در ادامه این بازدید دانشجویان به سامان رفته و در کنار پل تاریخی زمانخان با صرف نهار و پذیرایی بازدید علمی خود را ادامه دادند که در مورد پل زمانخان نیز توضیحاتی داده شد و مورد توجه دانشجویان قرار گرفت.

  


    یک نفر از دانشجویان بسیجی این مرکز جهت دیدار با رهبری 21/9/93 ساعت 10 شب به تهران اعزام شد که بعد از پیاده روی از چند خیابان تهران به حسینیه امام خمینی رسیدند و با رهبر معظم انقلاب دیدار داشتند که به مناسبت اربعین حسینی این مراسم با شکوه با قرائت قرآن آغاز گردید و سپس با مداحی و روزه خوانی آقای قاسمیان ادامه پیدا کرد و پس از آن نیز کلیه دانشجویان به امامت رهبری نماز ظهر و عصر را به جا آوردند.

تعدادی از دانشجویان عضو کانون هلال احمر مرکز به مناسبت روز دانشجو بر سر تربت پاک شهدای گمنام حاضر شده و با خلوص نیت قبور مطهر شهدای گمنام را عطرافشانی نمودند سپس زیارت عاشورا قرائت کردند.

 


                              امور فرهنگی دانشجویی این مرکز بنا به درخواست انمنهای علمی مرکز اقدام به برگزاری کلاس محاوره ای زبان انگلیسی نمودند که با هماهنگی جهاد دانشگاهی شهرستان ازیک استاد مجرب دعوت بعمل آمد که این کلاسها تا قبل از امتحانات ادامه پیدا کرد و مقرر گردید که ادامه کلاس و امتحان بعد از امتحانات مرکز برگزار گردد. و برای شرکت کنندگان در این کلاس گواهی صادر گردد.

 

 


    به گزارش امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز فارسان به مناسبت شانزدهم آذر ،  روز بزرگداشت مقام دانشجو ، مسابقاتی جهت شرکت دانشجویان پسر مرکز ترتیب داده شد. که تعداد48 نفر از دانشجویان پسر در این مسابقات شرکت کردند که برای دانشجویان شرکت کننده لباس ورزشی تهیه گردید، همچنین سالن ورزشی جهت مسابقات رزرو گردید و در طول مسابقات جناب آقای حاتمی ریاست مرکز و جناب آقای مختاری حراست محترم مرکز از مسابقات بازدید به عمل آوردند. و نحوه مسابقات را مورد ارزیابی قرار دادند و در پایان از جناب آقای فروغی مدرس مدعو رشته تربیت بدنی مرکز دعوت گردید که مسابقه فینال را داوری کنند. در پایان تیم کو هرنگ به مقام اول دست یافت که مقرر گردید به دانشجویانی که مقام اول را کسب نمودند جوایزی به عنوان یادبود مسابقات تقدیم گردد.

   

   

 

 


شهید سعید است و شهادت سعادت

در تاریخ 16/9/93همزمان با بزرگداشت روز دانشجو امور فرهنگی و دانتشجویی مرکز با همکاری صمیمانه بسیج دانشجویی اقدام به برگزاری سومین یادواره شهدای دانشجوی شهرستان نمودند که در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار گردید. در این یادواره از خانواده های معظم شهدا دانشجو دعوت بعمل آمده بود و همچنین از کلیه دانشگاهها و ادارات شهرستان در این یادواره دعوت شده بود. این مراسم معنوی از ساعت 30/9 با تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید شروع گردید و بعد از آن با پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران ادامه یافت.مجری این برنامه یکی از فرزندان یادگاران هشت سال دفاع مقدس بود که با اجرای زیبا و معنوی خود جمعیت حاضر را تحت تاثیر قرارداد.بعد از آن جناب آقای سرهنگ عباسی خاطراتی از هشت سال دفاع مقدس برای حاضران ارائه دادند. و همچنین یاد و خاطره شهدای کربلا را زنده کرده و در سوگ آنها صحبتهای ارائه نمودند.سپس جناب آقای هاشمی بابا حیدری از ماندگاران هشت سال دفاع مقدس در خصوص همسنگری با دانشجویان شهید یادواره خاطراتی را بیان نمودند.در پایان این مراسم از خانواده محترم شهدا با تقدیم هدایایی تقدیر و تشکر بعمل آمد.  ضمناً در طول برنامه از حاضرین در مراسم با بسته های فرهنگی (کتابچه در مورد شهدا،سی دی قرآنی،پذیرایی) تقدیر بعمل آمد. 

                                      


                                                                                        

به گزارش امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز فارسان به مناسبت شانزدهم آذر ،  روز بزرگداشت مقام دانشجو ، نشست صمیمی دانشجویان مرکز با دکتر حاتمی سرپرست ودکتر سلیمانی عضو علمی برگزار گردید.

    در این نشست ، دکتر حاتمی ، ضمن خو شآمدگویی به دانشجویان وتبریک این روز بزرگ ، به عنوان برگی ماندگار وتأثیر گذار در تاریخ تحولات سیاسی اجتماعی معاصر ایران ، مطالبی را در مورد تاریخ معاصر ایران عنوان نمود . ایشان با اشاره به تحولات بعد از مشروطه وشکل گیری سلطنت پهلوی وادوار سه گانه این سلطنت ، به ظهور جنبش ها ونهضت های مختلف در ایران وعرصه جهانی بعد از جنگ جهانی دوم پرداخت واز میان گروه هایی چون جبهه ملی به رهبری دکتر محمد مصدق ، به فدائیان اسلام واحزاب مارکسیستی چون حزب توده وموفقیتهای آنان نیز اشاره نمودند وشانزدهم آذر سال 1332 شمسی را بغض ترکیده ملت ایران به ویژه جنبش دانشجویی علیه استکبار جهانی ومداخله ی آمریکا وانگلستان در ایران دانست وسرانجام همه دانشجویان را به فعالیتهای بیشتر سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی ، هنری ومذهبی تشویق نمودند.

    در ادامه آقای دکتر سلیمانی نیز با تبریک این روز وقدر دانی از فضای گرم وصمیمی جلسه وجلسات مشابه در مرکز ، دانشجویان را به حضور بیشتر در عرصه های سیاسی اجتماعی وفرهنگی دعوت نمودند وحمایت های دانشگاه را از همه ی فعالیتهای آنان گوشزد نمودند.

    سپس دانشجویان دغدغه ها ومشکلات خود را در مسیر انجام فعالیتها با سرپرست مرکز در میان گذاشتند وخواهان حمایت بیشتر واطلاع رسانی شدند.

    در پایان جلسه با پذیرایی وذکر صلوات خاتمه یافت./